На допомогу вчителю

How to teach EnglishПідручники




Карпюк О.Д.  Англійська мова  11 клас

Готуємося до Літнього Мовного табору

Програми GoCamp 2019

  1. Animal Planet (08 - 12 років) https://drive.google.com/open?id=14kvRPznoXCc4TEBGRetY9N17hnPQ4RAM
  2. Innovations and Entrepreneurial Culture (13 - 15 років) https://drive.google.com/drive/folders/1aqkrv54L1qUhUZU9Vp7YcDn9SJvHWR__?usp=sharing
  3. Arts and Creativity (13 - 15 років) https://drive.google.com/drive/folders/14hmPTWiIkWXkUMm9RoRkl-qiWosDm6A0?usp=sharing
  4. School as the Heart of the Community - програма створена спеціально для шкіл МХП (13 - 15 років) https://drive.google.com/drive/folders/1LJMVIla44QiQmHAINFW4Mbf72I4HxwvG?usp=sharing
  5. Leadership (10 - 15 років) https://drive.google.com/drive/folders/1TJvXtCicF4wx5zcSWx75Y02TKNPN_BA5?usp=sharing
  6. Debate (10 - 15 років) https://drive.google.com/drive/folders/1UGy_ES2xSuEMkRazvShfmg4cGmTESPPM?usp=sharing

Різноманітні ресурси для табору:
Матеріали від Amnesty International:
Матеріали від Міністерства Юстиції:
Матеріали уроку «Інтимні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?»

Інструкція по організації табору:

Картинки по запросу мовний табір







Popular Videos

More like this



Popular Books

More like this



New Games

More like this



New Videos

More like this



New Books

More like this




Grammar resources by area

Grammar banner long
In this section you will find a large collection of grammar resources organized by grammar point to help the busy teacher find exactly what they need in a hurry.

Past tenses
Where were you? Could / Couldn't
A photo card guessing game, using forms of could.
Adjectives
Father Christmas gets stuck
Three activies using a simple story about Father Christmas.
Present tenses
Impressions: Lucky in love
In this lesson, students learn vocabulary related to relationships.
Modals
Live from London: Christmas video special! Video
Set in Brixton, London, this video lesson includes authentic interviews with people living in London, telling us how they celebrate Christmas.
Nouns
Finish the sentence: Past perfect continuous
A small-group card game to practise the past perfect continuous.

Цікаві матеріали до святкових уроків


Новорічні свята вже зовсім скоро!
Давайте разом готуватися до них! Пропонуємо низку корисних та цікавих матеріалів від ресурсного сайту для вчителів onestopenglish.com
Цікаві розробки уроків, квестів та багато іншого Ви можете безкоштовно завантажити тут
Наближається Різдво, яке обожнюють і дорослі, і діти. Не можна уявити це свято без щедрівок та колядок. Пропонуємо їх на англійській мові тут
Неймовірно цікаві ідеї від Jim Scrivener щодо використання Advent calendars на уроках знаходяться тут
Чи встигли Ви вже всім підготувати Різвяну листівку? Ми можемо допомогти, ідеї знайдете тут 

Які ж свята без подарунків? Допоможемо всім правильно організувати покупки! Шукайте матеріали тут

Нагадуємо, що ресурсний сайт onestopenglish.com надає унікальну можливість зареєструватися та отримати вільний доступ до всіх матеріалів на 30 днів БЕЗКОШТОВНО!!! Скористайтеся ним! Зареєструватись можна тут 

Бажаємо всім приємних турбот у підготовці до Новорічних та Різдвяних свят ;)!
Слідкуйте за новинами видавництва на нашому сайті: www.macmillanukraine.com
та на сторінці Facebook: Macmillan Education Ukraine

 






Україна заговорить англійською!

Інноваційна он-лайн технологія вивчення іноземних мов від "Академії Навичок" (Skills Academу)


Навчання безкоштовне!


Наша мета


Покращити знання та навички володіння іноземними мовами державними службовцями у відповідності до стандартів ЄС, а також:

  • вчителями, викладачами, працівниками системи освіти
  • студентами (завдяки запровадженню системи змішаного навчання (blended learning) у ВУЗах України)
  • внутрішньо переміщеними особами
  • тимчасово безробітніми, які знаходяться на обліку у Державному центрі зайнятості України
  • учасниками АТО та членами їх сімей
  • з метою їх скорішої адаптації, підвищення конкурентоздатності на ринку праці та збільшення можливості отримати гідну роботу або відкрити власну справу.
 


How to Teach English


By learning how to teach English you can become much more efficient and successful. This section of the site is here to give you all the tips and advice you need to truly and effectively help your students. You can start by reading the following article (The 10 Most Helpful Pieces of Advice) and then check out the other articles and resources:
eBooks and Downloadable Files for Teachers
English Language Teaching Tips and Advice
Click Here for Step-by-Step Rules, Stories and Exercises to Practice All Tenses

How to Teach English – the 10 Most Helpful Pieces of Advice

If you have studied an ESL teaching course you were probably given a lot of advice on how to teach English by tutors, and by well-meaning friends, colleagues or strangers. Sometimes it's too much to take in so here is what I have found useful.

The 10 most helpful "How to teach English" pieces of advice:

1. You don't need to stick to a lesson plan.

This may come as a shock, but things will happen in your classes that you don't expect! Students will finish some activities too soon and take longer on others. Some things will be easy for them, and others that you expect them to understand quickly will be tougher. It is more important to be flexible than stick rigidly to something that isn't working.


2.  You don't need to know all the answers. 

Another shock? I taught some classes where they asked me questions I couldn't answer right then. I told them I would find out for them, and I did. As long as you are honest, say you don't know, and then give the answers later, that's fine.


3. Every student is different.

Now, that may be obvious, but so many teachers forget this when they are teaching and treat each student in the same way. That won't work. Get to know your students, their learning styles and their strengths and weaknesses. If possible, create a variety of tasks to suit different students in the class.


4. You can't force students to learn, nor should you.

Teachers often feel responsible if their students don't progress. You can give them the tools for learning and inspire them to want to learn, but then it becomes the individual student's responsibility to learn, not only yours.


5.  Have a personality.

Be yourself. Let the students see you're a human being and not a teaching machine. Laugh at yourself if you make mistakes. Bring humor into the classroom.


6. Be encouraging.

Error correction is essential in the right circumstances, but if you correct every mistake then you can easily destroy a student's confidence. Praise good work and never tell students they are stupid. Students who think they are stupid lose motivation.


7. Balance your lessons between different skills.

A teacher who teaches 90% grammar is not helping the students. Communication skills, reading, writing, and vocabulary building are all as important as grammar. Possibly even more important than grammar!


8. Keep an emergency resources box.

Include games, paper, colored pencils, extra worksheets, magazines etc. This will be invaluable if you need to add a new activity into the lesson or to extend something the students are working on.


9.  Give homework.

This is controversial! You can't force students to do homework, but if you give them the choice then they will feel encouraged and they can take responsibility for their learning. It is really important to mark the homework if you do give it, and not leave it on your desk for weeks.


10.  Have fun!

If you enjoy your lessons, then your students will too.

These are the pieces of advice that helped me learn how to teach English and I'm sure they will help you too!

eBooks and Downloadable Files for Teachers

Free English Grammar Test for Download

English Short Stories Book and Workbook (ESL Short Stories and Exercises)

English Short Stories for Complete Beginners Bundle

English Short Stories for Complete Beginners

Simple Past Tense, a Step-by-Step Guide

English Plural Nouns, a Step-by-Step Guide

English Language Teaching Tips and Advice

Education advice

Was Your Child Labeled with a Mental Disorder?

The Differences between Medical Diseases and Psychiatric Disorders

Psychostimulants, Facts for Teachers

Alternatives to Psychiatric Drugs

Violence in Schools and Psychiatric Drugs

The Risks of Mental Health Screening


Vocabulary

Activities for Teaching Vocabulary: How Can You Teach (or Learn) New Words?

Teaching English Idiomatic Expressions – Solutions for Understanding
Everyday Speech


Reading & writing

How to Teach the Alphabet (ESL)

ESL Stories: The Importance of Short Fiction for English Learners

Finding High-Interest Low-Vocabulary Books for English Students –
Books for Reluctant Readers


How to Help Your Students Learn to Read English

Teaching Writing Skills

How to Teach Spelling

ESL Workbooks


Listening & speaking

How to Create Useful ESL Listening Activities

How to Include ESL Speaking Activities in Your Lessons

Teaching English Conversation

Methods for Correcting Students
Different Accents in English and How to Teach Them in Your Classroom


Lesson plans

Best English Lesson Plans

Vocabulary Lesson Plans

Adjectives Lesson Plans

Library Lesson Plans

How to Write a Daily Lesson Plan Template

Printable English Grammar Lessons – A Useful Tool for Busy ESL Teachers

Printable ESL Worksheets

Teaching English Tips – Time Management and Running Out of Work

Fun English Activities outside the Classroom

How to Write ESL Culture Lesson Plans

Teaching English to Children (for teachers)

How to Learn English for Kids (for parents)

Teaching English to Teenagers

Teaching English to Adults

What is a Smart Board?

Smart Board Lesson Plans

Best Practices in Teaching English

How to Organize Your English Lesson

Teaching English: Icebreaker Activities

Lesson Plan with the Song "Wind of Change"


Games, songs and role plays

Fun ESL Games – Make Lessons Fun with ESL Games!

Improve Your Lessons with ESL Vocabulary Games

Examples and Specific Advice on ESL Vocabulary Games

Teachers Games for Vocabulary

Great ESL Songs and How to Use Them

Great Role Plays for ESL Students

Vocabulary Videos – How to Use them in Your ESL Class
Hands-on Activities for Teaching English
More Hands-on Activities and Games for Teaching English


Methods and terms

ESL Terms

Different English Language Teaching Methods

What Are the CEFR Levels?


English teaching training

How to Become an English Teacher

How Do I get ESL Teacher Certification?

What is CELTA?

The Trinity TESOL Qualification

Teaching English for Special Purposes

Teaching English: TEFL or TESOL?

How to Teach the Alphabet (ESL)

Top Facebook Pages for English Language Teachers


English teaching jobs

How to Find English Teaching Jobs

Online Teaching Jobs – The Future of Learning

Online Tutoring Jobs


Teaching English overseas

English Teaching Jobs Overseas

Teaching English in Europe

EFL Jobs in the UK

English Teaching Jobs – Moscow and Russia


Teaching materials and resources

Books to Learn English, How to Help Your Students (British English)

Essential ESL Teaching Materials

What ESL Supplies do you Need?

Get Vocabulary, Grammar and Teaching Tips, Site Updates and Special Offers Directly to Your Mailbox

Join now and get a special bonus:
First 2 chapters of the English Short Stories Book and Workbook.

Macmillan Life Skills: безкоштовні онлайн ресурси для навчання життєвих компетентностей на уроках англійської мови

В умовах переходу шкільної освіти на нові державні стандарти стає важливим не тільки формувати лінгвістичну компетенцію в учнів, а й навчати іншим компетенціям,  зазначеним у Державному стандарті, через предмет «англійська мова».
Видавництво «Макміллан Ед'юкейшн» пропонує серію розроблених уроків різного рівня складності, які є безкоштовними для завантаження з нашого сайту http://www.macmillanenglish.com/life-skills/  за такими тематичними блоками:

Вміння організовувати свою роботу
Соціальні компетенції
Управління людьми
Критичне мислення
Тайм-менеджмент
Полікультурна компетенція
Комунікативні компетенції
Вміння спілкуватися та співпрацювати
Вміння вчитися

За поданими нижче посиланнями Ви знайдете не лише плани уроків, а й методичні статті наших експертів з ELT, поради вчителям та відео матеріали.

Зверніть увагу на матеріали для професійного вдосконалення вчителів http://www.macmillanenglish.com/life-skills/teachers/

Окремим блоком стоять матеріали для навчання дошкільнят та молодших школярів  http://www.macmillanenglish.com/life-skills/young-learner-resources/

Методичні рекомендації щодо використання онлайн ресурсів Macmillan Life Skills

Кожен урок містить завдання, спрямовані на розвиток лексичної компетенції учнів через парну, групову та індивідуальну форми роботи. Уроки містять завдання на розвиток всіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, говоріння, письмо. Кожна розробка представляє собою покроковий план-конспект уроку для вчителя та роздатковий матеріал для учнів. Уроки розраховані на 45-60 хвилин кожний.

Вміння організовувати свою роботу

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/getting-organised/
http://www.macmillanenglish.com/life-skills/creativity/

• Планування, організація та уміння надавати пріоритет є важливими компетенція ми, які застосовуються до всіх сфер нашого життя. Створення організованого навчального простору і уміння ефективно управляти навчанням є суттєвим для академічного життя. На ринку праці роботодавці шукають кандидатів, які вміють демонструвати розставляти пріоритети під час великої завантаженості.
 

Соціальні компетенції

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/social-skills/
http://www.macmillanenglish.com/life-skills/self-awareness/

• Як ми бачимо себе і як нас бачать інші? Мати самосвідомість є важливою частиною розуміння того, як ми ведемо себе і вміємо належним чином реагувати в різних соціальних ситуаціях.

• Знання того,  що змушує нас кидати виклик деяким з наших власних стереотипів, приділяючи особливу увагу нашим соціальним навичкам, допоможе збудувати кращі відносини і поліпшити взаємодію з тими, хто навколо нас.

Управління людьми

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/people-management/

• Розуміння того, як керувати людьми в робочій ситуації може означати все, від знання, як отримати найкраще з інших та мотивації команди, до спроможності вести і підтримувати колег у складних ситуаціях.

Критичне мислення

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/critical-thinking/

• Здатність застосовувати критичне мислення, оцінити інформацію з різних джерел і проаналізувати логіку аргументів є найважливішими для подальшого навчання у ВНЗ. Для учнів, які планують після школи навчатися у ВНЗ, розвиток навичок критичного мислення розглядається як необхідну основу для успіху у навчанні.

Тайм-менеджмент

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/time-management/

• Усі ми стикаємось з різним тиском та вимогами в особистому, професійному та учнівському житті. Іноді здається, що 24 годин на добу не вистачає. Знати, як ефективно управляти своїм робочим часом, має вирішальне значення, допомагаючи знайти відчуття балансу і зменшити рівень стресу.

Політкультурна компетенція

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/cultural-awareness/

• Бути шанобливим до інших і приймати думки людей, права і почуття – навіть якщо вони відрізняються від власних – має важливе значення для збереження особистих стосунків. Показати повагу до батьків, вчителів, старших за віком або за професійним статусом – така основна мета ресурсів, які ілюструють важливість цієї компетенції в усіх аспектах нашого повсякденного життя.

Комунікативні компетенції

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/communication-skills/

• Встановлення контактів та зв’язків з іншими людьми є важливою частиною комунікації. Добірка ресурсів стосується міжособистісних і комунікаційних навичок, які учні можуть розвинути англійською мовою, щоб мати можливість ефективно спілкуватися.

Вміння спілкуватися та співпрацювати

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/career-work/
http://www.macmillanenglish.com/life-skills/networking/

• Навички ефективного спілкування та співпраці є невід’ємною частиною будь-яких відносин, впливаючи на все, від професійного розвитку до особистісної соціальної взаємодії. Низка ресурсів сприяє формуванню та розвитку міжособистісних та комунікаційних навичок учнів.

Вміння вчитися

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/study-skills/

• Навчання є невід’ємною частиною академічних успіхів. Незалежно від віку або рівня навчитися бути ефективним учнем і розуміти те, як керувати навчанням, є важливим для всіх учнів. Запропоновані ресурси розглядають різні методи і стратегії навчання в класі і за його межами.

Grammar + Songs

Songs can be an effective way to introduce or reinforce a grammar topic. Click on the topics below for companion songs and activities.
(In a blog article posted Oct. 4, 2016 at AzarGrammar.com, I list some of the benefits of using songs to teach grammar that I’ve observed in my own classroom.)
Adverb Clauses in the Song “Baby, I’m Yours”
Comparisons with Like
Gerunds as Objects of Prepositions
Gerund or Infinitive after begin, start, continue, like, love, hate, can’t stand
Get to Do Something
Gotta: Informal Spoken English for Got To
I’ve Got It and I’ve Got ‘Em
Reflexive Pronouns
Used to + a Verb in the Simple Form
Wanna: Informal Spoken English for Want To
Wish + Simple Past: Making a Wish About the Present
Verb Tenses:
Future with Gonna: Talking About the Weather
Future with Gonna: Talking About Plans
Future with Will: Offering to Help
Future with Will: Making Promises
Present Perfect: It’s Been vs. It Was
Simple Past: Changing Verbs in the Simple Present to the Simple Past
Simple Past Verbs in the Song “And We Sang La Da”
Simple Past Verbs in the Song “Because You Loved Me”
Simple Past Verbs in the Song “The Castle on the Hill”
Simple Past Verbs in the Song “Lost Boy”
Simple Past Verbs in the Song “This Town”


  • Adverb Clauses in the Song “Baby, I’m Yours”
    Level: High Intermediate and Advanced
    Pair with the Song: “Baby, I’m Yours” (Arctic Monkeys, 2006)
The lyrics cloze exercise below targets the many adverb clauses beginning with the word until in the song. If you use the Azar grammar series, you could use this song to accompany Chapter 17 of Understanding and Using English Grammar.

  • Comparisons with Like
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “When We Were Young” (Adele, 2015)
In the song “While We Were Young,” Adele uses the word like to make a comparison 14 times. (It was just like a movie, It was just like a song, etc.) The interactive worksheet below offers practice with this construction. Permission is granted to reproduce for classroom use. If you use the Azar grammar series, you could follow up with the exercises on using like and alike in Basic English Grammar, Fourth Edition, pp. 473-474. For more activities to pair with this song, please see the Lesson Plans page.

  • Future with Gonna: Talking About the Weather
    Level:  High Beginning and Up
    Pair with the Song: “I Can See Clearly Now (Johnny Nash, 1972; Jimmy Cliff, 1993)
In informal speech, gonna is often used instead of going to in future-tense sentences. (It is important to tell students that gonna is not used in writing; it is the way going to is pronounced. It is also important to stress that gonna is substituted for going to in future-tense sentences only; they can’t say I’m gonna to the park now. For these reasons, this apparently simple exercise may not be appropriate for lower levels.) The song “I Can See Clearly Now” repeats the refrain It’s gonna be a bright sunshiny day many times. In the activity below, students practice using gonna when talking about the weather forecast. Permission is granted to reproduce for classroom use.

  • Future with Gonna: Talking About Plans
    Level: Low Intermediate and Up
    Pair with the Song: “I’m Gonna Love You” (Meghan Trainor, 2015) or “When I’m Gone” (Anna Kendrick, 2012)
In informal speech, gonna is often used instead of going to in future-tense sentences. (It is important to tell students that gonna is not used in writing; it is the way going to is pronounced. It is also important to stress that gonna is substituted for going to in future-tense sentences only; they can’t say I’m gonna to the park now. For these reasons, this apparently simple exercise may not be appropriate for lower levels.) The song “I’m Gonna Love You” repeats the phrase I’m gonna 21 times; the song “When I’m Gone” repeats the phrase you’re gonna 20 times. The Moving Line activity below gives students multiple opportunities to practice this construction. First, ask several students, “What are you gonna do after class?” (or this evening, this weekend, tomorrow, etc.) to model the exercise and make sure students understand how gonna is used. Then follow the steps below. This low-prep activity facilitates a lot of interaction in a short amount of time and gets students up and out of their seats.
      1. Moving line, image 1Divide the class into two groups of equal numbers. (If you have an odd number of students, participate in the activity yourself to make the groups even.) Students form two lines facing one another.
moving line, image 22. Students ask the student facing them, “What are you gonna do after class?” The student answers, “I’m gonna _______. What are you gonna do?” The student answers, “I’m gonna _______.” Then one line shifts position so that each student has a new partner. (The person at the end of the moving line moves to the beginning of the line.)
3. Students exchange the same information with their new partners. (Having students recite the same lines with each partner, like actors in a play, keeps the activity–literally–moving along. The activity doesn’t get boring because students hear new information from each partner.) Then they shift positions again.
4. The students in the moving line continue to interact with new partners and then move on. The activity concludes when the students in the moving line are back in their original positions.
Variation: The Moving Circle. Students form two concentric circles. The inside circle faces out, and the outside circle faces in. After each exchange, the outside circle shifts position; the inside circle remains stationary.

  • Future with Will: Offering to Help 
    Level: Beginning and Up
    Pair with the Song: “One Call Away” (Charlie Puth, 2016)
The future-tense construction I’ll + a verb in the simple form is used when offering to help (usually spontaneously) and making promises. In the song “One Call Away,” this construction is used in the line I’ll be there to save the day (repeated four times), which is both an offer to help and a promise. The interactive worksheet below focuses on making offers to help. Permission is granted to reproduce for classroom use. For more activities to pair with this song, please see the Lesson Plans page.

  • Future with Will: Making Promises
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Songs: “I Will Remember You” (Sarah McLachlan, 1999); “One Call Away” (Charlie Puth, 2016); “Can’t Buy Me Love” (Beatles, 1965); “I Will Always Love You” (Whitney Houston, 1992)
The future-tense construction I’ll + a verb in the simple form is used when making promises. The songs “I Will Remember You” and “I Will Always Love You” repeat the title phrase, which is a promise, many times, and the song “One Call Away” repeats the promise I’ll be there to save the day four times. Part 1 of the interactive worksheet below gives students practice making promises. Part 2 is slightly more challenging; it asks students to evaluate promises (all beginning with I will) that people make when they get married. It prompted a lot of interaction and laughter in my class of adults in their 20s and 30s. Permission is granted to reproduce for classroom use. For more activities to pair with “I Will Remember You” and “One Call Away,” please see the Lesson Plans page. For more activities to pair with “I Will Always Love You,” please see True Stories Behind the Songs, Unit 6.
Another song that  uses will + a verb in the simple form to make promises is The Beatles’ “Can’t Buy Me Love” (I’ll buy you a diamond ring, I’ll give you all I’ve got to give, etc.). The lyrics cloze exercise below focuses on this construction.

  • Gerund or Infinitive after begin, start, continue, like, love, hate, can’t stand
    Level: Intermediate and Up
    Pair with the Song: “7 Years” (Lukas Graham, 2015)
In the song “7 Years,” the songwriter sings, “I started writing songs. I started writing stories.” The verb start belongs to a group of verbs that can be followed with either a gerund (I started writing songs) or an infinitive (I started to write songs). The interactive worksheet below gives students practice using this group of verbs.

  • Gerunds as Objects of Prepositions
    Level: Intermediate and Up
    Pair with the Song: “Hello” (Adele, 2015)
In the song “Hello,” Adele repeats the line I’m sorry for breaking your heart three times–a perfect example of using a gerund (breaking) as the object of a preposition (for). First, have students watch the Talking Heads video at AzarGrammar.com, which explains how gerunds work. Then have them complete the worksheet below. Permission is granted to reproduce for classroom use. For more activities to pair with this song, please see the Lesson Plans page.

  • Get to Do Something
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “This Town” (Niall Horan, 2016)
The song repeats the phrase “the words I never got to say” twicea perfect example of using got to meaning had the opportunity to. The interactive activity below gives students practice using get to + a verb in the simple form in conversations about visiting places that have famous landmarks they hope to get to see. All the tasks in the activity lead up to Task #4, in which students offer information about their home countries and famous landmarks there. On the day I field-tested this activity, all of my students were from Mexico, but from different parts of Mexico, and they were eager to describe famous landmarks in their particular region–a museum, pyramids, etc.–and to use those places and landmarks in the dialog. This activity is highly recommended.

  • Gotta: Informal Spoken English for Got To
    Level: Low Intermediate and Up
    Pair with the Songs: “You Gotta Be” (Des’ree, 1994) or “We Gotta Get Out of This Place” (The Animals, 1965)
In informal speech, got to is often pronounced gotta. (It is important to tell students that gotta is not used in writing.) Also, the ‘ve is often dropped in I’ve, you’ve, they’ve, and we’ve, as in the songs “You Gotta Be” and “We Gotta Get Out of This Place.” The interactive exercise below appears to be simple, but there are layers of understanding behind it: Students need to know that I’ve got to means I have to or I need to, and then understand that gotta is substituted for ‘ve got to only in informal spoken English. For this reason, the activity may not be appropriate for lower levels.
gotta.docx          gotta.pdf

  • I’ve Got It and I’ve Got ‘Em
    Level: Low Intermediate and Up
    Pair with the Song: “Can’t Stop the Feeling” (Justin Timberlake, 2016); “My Girl” (The Temptations, 1965)
The song “My Girl” repeats the phrase I’ve got seven times. The song “Can’t Stop the Feeling”  repeats the phrase I got many times. (In informal spoken English, people sometimes drop the ‘ve in I’ve got–they say I got.) In the interactive worksheets below, students practice saying I’ve got it and I’ve got ’em when going over a list of what they’ll take to a picnic, when traveling to Wisconsin, or when traveling to Hawaii. (These worksheets are 3 versions of the same activity–going over a checklist. I use the worksheet that’s most appropriate for the season and students I’m working with.)  Permission is granted to reproduce for classroom use. Accompany the worksheet with this activity: Distribute common items (a comb, a pen, a magazine, etc.) to students, one item to each student. Ask students, “Who has the _________?” (For example, Who has the comb?) The student who has the item answers, “I’ve got it” and gives it back. For more activities to pair with “Can’t Stop the Feeling,” please see the Lesson Plans page.
picnic.docx          picnic.pdf

  • Present Perfect: It’s Been vs. It Was
    Level: High Beginning and Up
    Pair with these Songs: “See You Again” (Charlie Puth and Wiz Khalifa, 2015); “Here Comes the Sun” (George Harrison); “A Change Is Gonna Come (Sam Cooke, 1963)
The song “See You Again” repeats the sentence It’s been a long day without you, my friend, “Here Comes the Sun” repeats the phrase it’s been a long, cold lonely winter, and “A Change Is Gonna Come” repeats the sentence it’s been a long time comin’. Point out the use of the present perfect tense (it’s been) to describe a situation that began in the past and continues into the present, contrasting it with the use of the simple past (it was). Because the worksheet below focuses on just the expressions it’s been vs. it was, it can be used for levels as low as high beginning. Permission is granted to reproduce for classroom use.For a broader activity, go to AzarGrammar.com for the Chapter 4 intermediate-level worksheet submitted by the teachers at Edmonds Community College titled “Past vs. Present Perfect.”

  • Reflexive Pronouns
    Level: Low Intermediate and Up
    Pair with the Song: “Love Yourself” (Justin Bieber, 2015)
The song “Love Yourself” repeats the reflexive pronoun yourself eight times. First, have students watch the “Talking Heads” video at AzarGrammar.com, which explains how reflexive pronouns work. Then have students complete the worksheet below. Permission is granted to reproduce for classroom use. For more activities to pair with this song, please see the Lesson Plans page.

  • Simple Past: Changing Verbs from Simple Present to Simple Past
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “I Will Remember You” (Sarah McLachlan, 1999)
The song “I Will Remember You” invites lessons on both the the simple future and the simple past tenses. (For an exercise using this song to teach the simple future, please see Future with Will: Making Promises.) The worksheet below, “Remembering You,” focuses on the simple past. First, students describe themselves in present-tense sentences. Then their partners change those sentences into the past tense, forming descriptions descendants might use to describe their great-grandparents. Permission is granted to reproduce for classroom use. For more activities to pair with this song, please see the Lesson Plans page.

  • Simple Past Verbs in the Song “And We Sang La Da”
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “And We Sang La Da” (Cynthia Chitko, 1996)
This song’s clear, straightforward lyrics and slow tempo make it ideal for language learning. But the big bonus is that the song tells a story using 16 verbs in the simple past tense—6 regular and 10 irregular. (The irregular past-tense verbs are: were, couldn’t, caught, drove, fell, heard, said, saw, sang, and stood.) Below is a chart of the verb forms followed by a lyrics cloze exercise targeting the verbs. You can listen to the song at Reverbnation (click on “all songs”) and purchase it from iTunes.
You could follow up by handing out paper and markers and asking 12 student volunteers to illustrate these lines in the song:
  1. I drove up to your house.
  2. I saw the lights were on,
  3. And so I parked my car
  4. And walked up to your door.
  5. As I stood outside,
  6. I heard your voice.
  7. And we sang La Da.
  8. You looked out your window, your face full of surprise.
  9. You opened the door
  10. And pulled me in.
  11. As I caught the look within your eyes, you caught the look in mine,
  12. And we fell into a dance across the floor.
As you play the song, the student artists come forward when they hear the line they illustrated. Holding their drawings in front of them, they line up in the correct order.
i-heard-your-voiceIf you have the ability to project documents in your classroom, you could play the song again while projecting the students’ drawings on a screen one by one, creating an impromptu musical slide show. This created a lot of interest and chuckling in my class, as the drawings were short on finesse (but big on creativity!).

  • Simple Past Verbs in the Song “Because You Loved Me”
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “Because You Loved Me” (Celine Dion, 1996)
If you’re looking for a song with lots of verbs in the simple past, it doesn’t get much better than this one. It has 19 past-tense verbs, 5 regular and 14 irregular. (The irregular verbs are: was, were, brought, could, found, gave, had, held, let, lost, made, said, saw, and stood.) Below is a chart of the verb forms and a lyrics cloze exercise targeting the verbs. The verbs are repeated throughout the song, so students will write the past-tense forms a total of 66 times.

  • Simple Past Verbs in the Song “The Castle on the Hill”
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “The Castle on the Hill” (Ed Sheerhan, 2017)
This song has 13 verbs in the simple past tense, 5 regular and 8 irregular (was, broke, found, got, had, left, lost, and made). Below is a chart of the verb forms and a lyrics cloze exercise targeting the verbs. For more activities to pair with this song, please look under the heading “Lesson Plans” on the navigation bar.

  • Simple Past Verbs in the Song “Lost Boy”
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “Lost Boy” (Ruth B., 2016)
This song has 14 verbs in the simple past tense–7 regular and 7 irregular. (Irregular past-tense verbs are: was, came, had, hit, said, saw, told.) Below is a chart of those verb forms followed by a lyrics cloze exercise targeting the verbs. For more activities to pair with this song, please see the Lesson Plans page.

  • Simple Past Verbs in the Song “This Town”
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “This Town” (Niall Horan, 2016)
This song has 6 verbs in the simple past tense–1 regular and 5 irregular. (Irregular past-tense verbs are: were, got, met, saw, and thought.) Below is a chart of the verb forms followed by a lyrics cloze exercise targeting the verbs. This song can also be used as a springboard to practice the construction “to get to do something.” (It repeats the phrase the words I never got to say twice.) An interactive worksheet is on this page under “Get to Do Something.”

  • Used to +  a Verb in the Simple Form
    Level: High Beginning and Up
    Pair with the Song: “Somebody That I Used to Know” (Gotye,)
The song “Somebody That I Used to Know” repeats the title phrase nine times. Follow up with a Draw-Write-Share Activity. (Please see Activity #3: Class Discussion on a Song’s Theme for more on the Draw-Write-Share concept.) Ask students to draw a picture of what they used to do or how they used to be. Under their drawing, they complete the sentence I used to _____________________, but now I _____________________. Then they share their drawing and their writing with a partner.

  • Wanna: Informal Spoken English for Want To
    Level: Low Intermediate and Up
    Pair with the Songs: “Something Just Like This” (The Chainsmokers and Coldplay, 2017) or “I Want to Hold Your Hand” (The Beatles, 1963)
These songs repeat the contraction wanna—a pronunciation of want to that is rarely included in grammar books or practiced in the classroom but is common in informal spoken English. The interactive exercise below gives students practice using the contraction in short dialogs with a friend. Permission is granted to reproduce the activity for classroom use. (This activity, though simple, is not recommended for beginning levels; students should be rock-solid in the use of want to before trying this pronunciation.) You’ll find more lesson plan ideas for the song “Something Like This,” as well as links to suggested music videos, under “Lesson Plans.” The official music video for “I Want to Hold Your Hand” (a TV performance) is recommended.

  • Wish + Simple Past: Making a Wish About the Present 
    Level: Intermediate and Up
    Pair with the Songs: “I Wish I Knew How It Would Feel to Be Free” (Nina Simone); “Stressed Out” (Twenty-One Pilots, 2016)
The construction wish + simple past is used to make a wish about the present; that is, to express the idea that we want a present situation to be different. The song “Stressed Out” repeats the construction ten times (I wish I had a better voiceWish we could turn back time, etc.), and Nina Simone’s “I Wish I Knew How It Would Feel to Be Free” uses it nine times. The worksheet below gives students practice with this construction.
Follow up with the Memory Circle game. First, choose one of the sentences below and have students complete it in writing.
I wish I had _______________________________.
I wish I could _______________________________.
I wish I didn’t have to _______________________________.
Students form a circle and follow the steps below. (A circle should not contain more than 12 students, so they may need to form several circles.)
          1. Student 1 says the sentence he/she wrote. (For example, I wish I had more time to study.)
          2. Student 2 repeats what Student 1 said. (For example, Maria wishes she had more time to study.)
          3. Student 2 then adds his/her own sentence. (For example, I wish I had a new car.)
          4. Student 3 repeats what Students 1 and 2 said. (For example, Maria wishes she had more time to study. Yoshi wishes he had a new car.)
          5. Student 3 adds his/her own sentence.
          6. Students continue going around the circle, repeating what the other students said, in order, and then adding his/her own sentence.
          7. After the last student says all the sentences, ask students to give him/her a round of applause. (It’s not easy to be the last student!)
For more activities to pair with this song, please see the Lesson Plans page.

 

Welcome to Understanding IELTS!

Welcome to Understanding IELTS: Techniques for English language tests. Thank you for joining this course. We hope you enjoy the next six weeks.
How does the course work?
Over six weeks we’ll look at all aspects of the International English Language Testing System (IELTS). We’ll start each week by asking you to share your feelings about one of the four skills of English - reading, speaking, writing and listening. We’ll then look at how these skills are tested in the IELTS test before moving on to what you can do to improve your performance.

Find    That  Perfect Worksheet

Browse our database of 17,204 free printable worksheets and lesson plans for teaching English. No matter if you teach kids or adults, beginners or advanced students - BusyTeacher will save you hours in preparation time. No registration required.


 

Вчимо і вчимося слухати 

та розуміти англійську!


Аудіокурси – це відмінний спосіб отримати максимум корисної інформації з англійської мови, знявши навантаження з очей. Ви можете займатися домашніми справами, подорожувати, гуляти і слухати подкасти з англійської мови. Величезна кількість акцентів, нюанси вимови ви навчитеся чути і розпізнавати завдяки аудіоматеріалів різноманітних курсів. Навик аудіювання – можливість сприймати англійську мову на слух – ви розвиваєте, слухаючи аудіокурси. Пропонуємо добірку, яка може вас зацікавити.

British Council Podcasts (MP3 + Scripts)

Британська Рада підготувала аудіоматеріали на роки прослуховування. Але нехай вас це не лякає – вони розділені за темами і рівнями. Обирайте те, що підходить саме вам і занурюйтесь в англійську. Крім аудіоматеріалів ви також знайдете ігри та вправи для перевірки засвоєного матеріалу.
Завантажити аудіокурси можна на ресурсі.

English USA – Аудіокурс «Так говорять в Америці»

Цей аудіокурс створений журналістами та дикторами легендарного радіо «Голос Америки». Курс складає 104 уроки і розрахований він на два роки. Але ви можете самі вирішувати, з якою інтенсивністю занурюватися в англійську. Головний герой курсу – журналіст Мартін, який подорожує по Америці, спілкується з різними людьми і включає в свої розмови найпоширеніші ідіоми.
Завантажити курс можна на сайті.

Чудаков І.В. – Polyglossum – Англійська в дорозі (30 уроків)

Це курс англійської для тих, хто починає занурюватися в нього з нуля. Найпоширеніші розмовні теми представлені окремими уроками, курс зручно слухати за кермом, він включає 10 годин матеріалів.
Завантажити аудіоматеріали курсу можна на сайті.

Елізабет Сміт – Англійська за 6 тижнів

Курс розрахований на те, що ви будете вивчати англійську щодня по 35 хвилин в день протягом 6 тижнів. Практика показує, що це не так просто, але дієво, якщо ви дійсно не пропускаєте жодного дня. Завдяки курсу ви зможете вивчити мінімум розмовної лексики (близько 400 слів), яка є найнеобхіднішою при комунікації під час зарубіжних поїздок. Цього мінімуму вам буде досить для подолання мовного бар'єру. Курс може стати хорошою основою для подальшого вивчення англійської.
Завантажити аудіокурс можна на сайті.

Уроки англійської з Ритою Бєловою від BBC (178 випусків)

одкаст включає 10 частин, кожна з яких – це одна з важливих розмовних тем. Випусків – велика кількість, але вони розділені на тематичні групи: у доктора, бізнес, ідіоми, побутова лексика, в готелі, в офісі і багато інших. Ви можете jбирати те, що пріоритетно для вас.
Завантажити випуски можна на ресурсі.

6 Minute English with BBC (69 випусків)

Короткі аудіовипускі по 6 хвилин. Погодьтеся, таку кількість часу зовсім нескладно виділяти щодня. Кожна програма містить приклади використання слів і пояснення.
Завантажити аудіоматеріали можна на сайті.

BBC Grammar Challenge (87 випусків)

Короткі шестихвилинні граматичні подкасти. Ви зможете повторити, уточнити і запам'ятати форми дієслів, часи, прийменники, особливості вимови і інші граматичні нюанси.
Завантажити подкасти ви можете на сайті.
Обирайте аудіокурс та занурюйтесь в англійську!





10 Min School

Весь курс шкільної програми та підготовки до ЗНО.

10 Min School - це розумний вклад у Вашу майбутню успішну кар’єру. Це можливість контролювати Ваш час та розумове навантаження. Більше 1000 тем шкільної та студентської навчальної програми. 10 Min School - це інтерактивна освіта в зручному форматі. Наш успіх це Ваш успіх. Ласкаво просимо у школу майбутнього! 

Картинки по запросу фотография програмиTime for kids

Цікавий і пізнавальний журнал для дітей та підлітків. У журналі багато рубрик: огляд книг, новини, репортер, свiт і багато інших. На сторінках видання - історич ні екскурси, анонси подій, статті про супергероїв і нові відкриття і навіть - про важливі політичні події в світі.

Window on Britain
Пропоную Вашій увазі відеокурс знайомства із життям та культурої Англії. Тут представлені цікаві матеріали із тем: Лондон, школа,спорт, їжа, свята, природа. Поряд із розвитком лексичних навичок, Ви маєте можливість вдосконалити граматичні навички.

This grammar by well-known author Dave Willis describes the ways that speakers of British English make sentences from sets of words.
Pronouns

Useful links
Here are links to the resources on the topics that the educators discussed during the broadcast:

Немає коментарів:

Дописати коментар